BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

20 svarbiausių visų laikų Copywriting’o taisyklių

 

   Tikriausiai kiekvienas Copywriter‘is, išleides bent vieną knygą, turi savo TOP rašymo paslapčių. Ir žinoma - jos yra svarbiausios, slapčiausios, reikšmingiausios…

   Dėl šios priežasties ir nerašau (bent kol kas) apie patarimus, kuriuos pateikia žinomi Copywriter‘iai. Manau daug naudingiau yra pasidaryti suvestinę - kam išradinėti dviratį antrą kartą? Štai 20 patarimų, kuriuos pateikė AME info naujienlaiškis (2004 metais :)). Taip, seniena. Bet pagrindai yra pagrindai. Šie patarimai yra daugiau skirti laiško rašymui, bet juos sėkmingai galima pritaikyti ir Blogų ar lankstinukų tekstams, net tam pačiam internetiniam puslapiui. Taigi, here they are(tiesioginis vertimas iš anglų kalbos):

   1. Ruoškis, ruoškis, ruoškis

   Ką tu pardavinėji? Kokią naudą siūloma prekė/paslauga atneša vartotojui? Kodėl žmonės turėtų tuo domėtis? Kuo tavo produktas/paslauga yra geresnė už konkurentų? Ar turi USP(Unique selling proposition)? Kokio žmonių atsako tikiesi?

   Pripažinti copywriter‘iai visuomet galvoja, prieš pradėdami rašyti. Nėra kito kelio. Tikrai. Užduok šiuos klausimus sau - tai yra gyvybiškai svarbu. Liksi nustebęs, kaip šis patarimas tau padės susikoncentruoti ir parašyti geresnį tekstą.

   2. Sukurk įdomią ir nauda pagrįstą antraštę

   Antraštė turi kalbėti apie naudą ir būti aktuali skaitytojui. Juk vidutiniškai 5 kartus daugiau žmonių skaito tik antraštę, nei visą reklaminį tekstą.

   Taigi, jei turi svarbią naujieną - neužkask jos teksto vidurį, nes dauguma potencialių skaitytojų iki jos nedasikas. Iššauk didžiausiu savo ginklu iškart. John Caples yra pasakęs: „remiantis šimtais testų yra žinoma, kad gera antraštė gali būti iki 17 kartų efektyvesnė, nei eilinė antraštė. Ir tai su lygiai tokiu pačiu pagrindiniu reklaminiu tekstu.”

   3. AIDCA

   Dauguma žinote AIDA formulę -> Atention. Interest. Desire. Action. Tiesiog šiais laikais jau reikia pridėti ir „C” (Creativity). Pardavėjas, rašantis tekstą, turėtų naudotis šia formule. Būtent tokiu nuoseklumu.

   4. Suprask ITIN didelę pirmosios pastraipos svarbą

   Pirmoji pastraipa turi vystyti antraštėje paminėtą temą. Prisimink - skaitytojas liks su tavimi tik tuo atveju, jei pirma ir antra pastraipos išlaikys skaitytojo dėmesį, kurį sukėlė antraštė. Ir jei antraštėje uždavei klausimą - atsakyk į jį dar pirmoje pastraipoje. Kitu atveju - prarasi savo skaitytoją. Lygiai taip pat antraštėje paminėta nauda, kurią skaitytojas gauna iš parduodamo produkto ar paslaugos, turi būti išplėsta, pagrįsta ir išplėtota taip pat pirmose pastraipose.

   5. Naudok paprastus, bet efektyvius žodžius

   Paprasti žodžiai - patys vertingiausi. Naudok kasdieniškus, visiems suprantamus ir pažįstamus žodžius. Žodžius, kurie suformuoja lengvai suprantamą informacijos srautą ir malonų teksto ritmą.

   Nesistenk būti per daug protingas ar parodyti kiek daug įvairių žožių moki. Niekam neįdomu koks tu protingas. Suprask žmogaus charakterį, kuriam rašai. Rašyk tik vienam žmogui. Taip tavo tekstas pasieks visą tikslinę auditoriją.

   6. Žmonės perką naudą, ne specifikacijas

   Tai taip paprasta, bet vis dar mažai naudojama. Žmonėms neįdomi tavo kompanija ir jos istorija. Žmonėms įdomu kokiu būdu aprašomas produktas/paslauga gali jiems padėti. Juk visi yra egoistai, didesne ar mažesne dalimi. Visi. Tad kai rašysi sekantį savo laišką - išryškink naudą, kurią gaus skaitytojas, o savybes pasilik sau.

   7. Emocionalūs žodžiai veikia geriau nei intelektualūs

   Žmonės perka vedini emocijų, pirkimą pagrįsdami logika.

   8. Pripažink 5 prieštaravimus, kurių sulauksi iš skaitytojų. Ir panaikink juos

  1. Aš tavim netikiu
  2. Man to nereikia
  3. Aš neturiu pakankamai laiko
  4. Aš neturiu užtektinai pinigų
  5. Man tai neveiks

   9. Rašyk taip, kad tekstas tikėtų savimi

   Aš tai vadinu „padaryti taip, kad žodžiai susijungtų su akimis”. Svarbu, kad tavo tekstas turėtų energetikos, aistros ir būtų įtikinantis. Parodyk susijaudinimą parduodamu produktu/paslauga. Pripažinkim - jei tekstu netiki pats, tai netikės niekas.

   Būk entuziastingas, bet būk patikimas. Nekelk abejonių. Viskas, ko reikia skaitytojui - pretekstas, kad nustotų skaityti. Tiesą pasakius jie to ieško visą laiką. Nesuteik tokios galimybės.

   10. Suprask, koks formatas tavo tekstui tiks labiausiai

   Žodžiai parduoda. Gražios nuotraukos ne. Vis tik tinkama kompozicija, teisingas šriftas ir patrauklus teksto išdėstymas - leis kur kas geriau suprasti tavo žinutę.

   11. Naudok išbandytas dėmesio atkreipimo technikas

   Tu turi išlaikyti skaitytoją bet kokiu būdu. Paantraštės, išskirti punktai (bullets), atitrauktas nuo krašto tekstas - viskas veikia. Tokia rašymo technika tinka tiek skaitytojams, kurie tekstą skaito nuosekliai, tiek greituoliams, kurie tik užmeta akį į ryškiausias teksto dalis.

   Būtinai skaidyk tekstą į trumpas pastraipas. Ilgas ir vientisas tekstas dažnai atrodo kaip neįveikiama siena.

   Paantraštės taip pat gali būti naudingos. Jos trumpai informuoja apie tai, kas bus kalbama pagrindiniame tekste. Jos dažnai tarnauja kaip sutrumpintas kelias, leidžiantis apžvelgi pateiktą informaciją. Paantraštės leidžia lengviau įsitraukti į pagrindinį tekstą. Pirmos dvi paantraštės turėtų būti ypač galingos ir įdomios, bei palaikyti antraštėje paminėtą mintį.

   12. Tikslumas parduoda, neapibrėžtumas - ne

   „75,6%” yra kur kas efektyviau už „daugiau nei 75%”. Priežastis paprasta - „75,6%” yra daug konkrečiau, todėl atrodo įtikinamiau.

   13. Rekomendacijos yra vertos aukso

   Rekomendacijos yra tiesiausias kelias į patikimumą. Kitų žmonių pasakojimų apie daiktą ar paslaugą įterpimas į tekstą yra vienas iš geriausių tavo sprendimų.

   Naudok rekomendacijas visuomet, kai tik gali.

   Atsivertus Harvey McKay’s knygą „Swim With The Sharks Without Being Eaten Alive”, pirmi 15 puslapių yra vien rekomendacijos. Protingas sprendimas. Taip jis verčia tave pasijusti, kad nusipirkdamas šią knygą, padarei vieną iš protingiausių sprendimų savo gyvenime. Ir žinoma - tu tiesiog lauki, kol pradėsi skaityti knygą, apie kurią teigiamai atsiliepė tokie žmonės kaip prezidentas Ford‘as, Billy Graham‘as ar Robert‘as Redford‘as.

   14. Skaitytojai tikisi garantijų. Nenuvilk

   Suteik garantijas. Dabar - tai dalis gyvenimo. Tai būtina.

   Žmonės įtarūs ir netikės tavo laišku, jei jame nebus garantijų, ar jos bus parašytos 2 kart mažesniu dydžiu. Statistiškai mažiau nei 2% tavo klientų paprašys grąžinti pinigus, tad garantijos užtikrinimas yra gan saugus žingsnis.

   Kokio pobūdžio garantijos?Kaip įmanoma dosnesnės. Jokių išlygų, jokių klausimų - taip įtikinamiau.

   15. Nepamiršk skaitytojui pasakyti, ką jis turi daryt

   Laiko, praleisto prie teksto, esmė - pasiekti tam tikrą tikslą. Kitaip sakant, sulaukti tam tikro žmogaus veiksmo ar reakcijos. Kai žmogus perskaito iki galo - pasakyk ką jis turi daryti.

   Jei įmanoma - įterpk asmeninę užsakymo formą ar kitokį atsakymo mechanizmą. Suteik žmogui kiek įmanoma daugiau galimybių susisiekti. Įterpk telefono, fakso numerius, el. pašto adresą, adresą korespondencijai, internetinio puslapio adresą.

   Galutinio termino įterpimas gali būti taip pat naudingas. Dauguma žmonių nesiims veikti iškart, jei tam tebus svarios priežasties. Galutinio termino įterpimas yra vienas iš būdų paskatinti skaitytoją veikti iškart. Žinoma tik tuo atveju, jei tai skamba tikėtinai.

   16. Naudok žodžius, kurie suteikia magijos ir skambesio, o svarbiausia - žodžius, kurie parduoda

   Naudok žodžius, kurie atkreipia dėmesį ir yra pripažinti, kaip vieni svarbiausių. Tik naudok protingai. Jei tiesiog jų prigrūsi pilną sakinį - tai nebus efektyvu. Įterpk juos į tekstą kartu su faktais ir rašymo technika, aprašyta aukščiau. Taip žodžiai taps tikrai efektyvūs. Štai keli iš jų:

   Pristatyti, paskelbti, pritrenkiantis, jaudinantis, išskirtinis, fantastiškas, žavus, pirmas, nemokamas, garantija, neįtikėtinas, pirminis, geresnis, meilė, ribotas, galingas, fenomenalus, atskleidžiantis, revoliucinis, sensacingas, specialus, sėkmingas, riboto naudojimo, unikalus, svarbus, nuostabus, tu, persilaužimas, naujas, kaip

   17. P.S. yra svarbu

   Testų duomenys rodo, kad 79% žmonių, kurie atidaro laišką - perskaito P.S. beveik iškarto. Visuomet naudok P.S. informuoti apie pasiūlymą ir jo naudą. Prie P.S. turi būti tik tai, kas jau buvo paminėta tekste. Patartina pasiūlymą dėti kartu su jo galiojimo terminu.

   18. Testuok nepailstamai

   Testuok. Testuok. Testuok. Tai yra uola, ant kurios gimė tiesioginis marketingas. Deja, testuoja nedaugelis. Vieni drovisi trukdyti draugus ar pažystamus, kiti naiviai galvoja, kad viskas ir taip gerai, o treti tiesiog tingi. Nepatikrinsi - negalėsi ir įvertinti.

   19. Jei nėra pasiūlymo, nebus ir pardavimų

   Jei nepateiksi gero pasiūlymo, žmogus nueis kur nors kitur. Gal tau tai ir nepatinka, bet tai tiesa.

   20. Analizuok sėkmingus pavyzdžius

   Skaityk ir analizuok geriausius rašytojus. Skaityk sėkmingus laiškus garsiai ir suprasi, dėl ko jie veikia. Prisimink - geriausi rašytojai studijuoja verslą. Geriausi rašytojai studijuoja žodžius.

Patiko (0)

Rodyk draugams

Rašyti komentarą

Tavo komentaras