BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Tekstas ir vaizdas reklamoje. Kas svarbiau?

Copywriting‘o guru šaukte šaukia - tinkamas tekstas generuoja iki 50% daugiau atsako. Vien tekstas! Žinoma, kiekvienas guru turi saugoti savo daržą ir kelti akcijas, sakydamas jog jo amatas yra svarbiausias, rimčiausias ar kaip kitaip „-iausias”.

Tikriausiai ne paslaptis, kurią pusę palaikysiu aš. Bet galim lažintis - reklama vien su tekstu parduoda daugiau nei reklama su gera foto ir vienu sakiniu. Wanna bet?

Gerai, tarkim turi 2 metų dukrą ir ieškai dovanos. Versdamas 37 žurnalo lapą, pamatai mažą geltoną ančiuką dideliame baltame kvadrate. Dėmesį patraukė? Manau, taip. Kas toliau? Ieškai info - ką gi tas ančiukas ten veikia, po pIErkūnais?! „Geriausi žaislai tavo mažyliui”, - skelbia antraštė. Apačioje call to action, ale „Žaislų parduotuvė MIRABELA - platus žaislų pasirinkimas. Ateik ir išrink žaislą savo mažyliui”. Paskui logas ir adresas. Dar vis įdomu? Man - ne, verčiu 38 lapą.

O jei tame pačiame 37 lape vietoje ančiuko rastum vien tekstą (tarkim 10 eilučių) ir antraštę - „Tavo vaiko šypsena 10 kartų per dieną”. Ar prisiverstum skaityti toliau? Pagal teoriją - turėtum. Ir jei tekstas bus įtikinamas - kitą dieną jau stovėsi prie MIRABELOS įėjimo. Kodėl? Nes žodžiai, o ne vaizdai gali atsakyti į tavo klausimus, išsklaidyti abejones ir įtikinti, jog turi elgtis vienaip ar kitaip.

Žinoma, reklamoje yra svarbus tiek tekstas, tiek vaizdas. Teisingai sukomponavus juos abu, išeina puiki reklama - nesiginčiju. Bet kodėl pasižiūrėjus y spaudos reklamas, susidaro vaizdas, kad tekstui yra skiriama gerokai mažiau dėmesio nei vaizdui? Gal Lietuvoje vien tekstas neveikia, nes žmonės tiesiog tingi skaityti… ir aš čia kovoju su vėjo malūnais, bandydamas rasti bendraminčių savo idealistiniam supratimui apie teksto galią… nežinau.

Tiesiog abejoju ar dauguma reklamos užsakovų šiuos du komponentus laiko lygiaverčiais. Ir kas gali būti blogiausia - jog patys nežino kodėl!

Dėl ko aš čia apie visą tai, paklausi? Pradėkime diskutuoti apie tą copywriting‘ą. Diskutuoti, paskui ginčytis, galų gale gal net galvoti. Tada, žiūrėk, reklamose ir teksto atsiras daugiau…

Patiko (2)

Rodyk draugams

Komentarai (1)

woriuke2011-02-16 12:32

Na kai kurie žmonės skaito ir loterijų reklamas laikraštyje. Čia iš matytų vaizdų troleibuse.”Ruduo studentams buvo derlingas” reklama laikraštyje “Studentų era”. Kelios studentų nuotraukos su prierašais “KTU studentas x nuo šiol į paskaitas važinės nauju automobiliu “Renault Thalia”" ir ilgas tekstas apie tai kiek ir ko laimėjo studentai.
Veiksminga?

Rašyti komentarą

Tavo komentaras